ПОСЛУГИ
Фахівці інклюзивно-ресурсного центру здійснюють:
- комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
- визначають наявність особливих освітніх потреб;
- розробляють рекомендації щодо типу навчальної програми відповідно можливостей дитини з особливими освітніми потребами та надають відповідний висновок, щодо організації та надання психолого-педагогічної допомоги таким дітям;
- надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами;
- забезпечують системний кваліфікований супровід осіб з особливими освітніми потребами;
- консультують педагогічних працівників та батьків з питань організації інклюзивного та індивідуального навчання;
- організовують інформаційно-просвітницьку діяльність;
- взаємодіють з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, службою у справах дітей щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку.
Експертно-діагностична діяльність ІРЦ включає в себе:
- первинний прийом батьків;
- комплексну оцінку розвитку дитини;
- засідання з метою узагальнення результатів комплексної оцінки, розробки висновків про комплексну оцінку та рекомендацій.
Ініціаторами комплексного психолого-педагогічного оцінювання є лише батьки дитини або її законні представники, у таких випадках:
- дитина зіштовхнулася з труднощами у навчальній діяльності;
- є проблеми зі встановлення контактів з оточуючими (із соціальним середовищем);
- має порушення розвитку:
- інтелектуальні порушення;
- порушення зору;
- порушення слуху;
- порушення опорно-рухового апарату;
- порушення мовлення;
- складні порушення психофізичного розвитку;
- відрізняється від інших дітей групи «норма» та ін.
Батьки/законні представники дитини звертаються до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року. Можуть перед проведенням комплексного оцінювання звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.